måndag, december 7

Solskenhistoria

Ibland orkar man inte riktigt med vardagen. Som när man frågar Optimus Prime om hon ska ha påfyllning på frukostkaffet, utan att få svar. Hon läser tidningen. Så man häller upp till sig själv, ställer tillbaka kannan och sätter sig.

Och tittar upp från tidningen hon ba: Men jag då? Får inte jag något kaffe? Och jag ba: Men du sa ju inget. Och hon ba: Men lilla hjärtat, häll bara upp. Så jag går och sätter mig i soffan och dricker mitt kaffe och kollar morgonteve. *sur*

Men alltså, morgonteve. Herregud! Vad är det för dravel som sänds i ottan? Det är ju helt outhärdligt. Optimus Prime kom till min räddning och pussade mig i pannan och ba: God morgon, älskling.

Vi gick tillbaka till köksbordet, jag hällde upp kaffe åt Optimus Prime och det var en god morgon. Och nu bjuder jag på ett litet visdomsord: Livet är för kort för att gnabbas om småsaker.

7 kommentarer:

Hälsporren sa...

Absolut! Dagens absoluta sanning.

Petter sa...

Hälsporren: Jag har mina ljusa ögonblick.

Anonym sa...

Ja fast ibland verkar Optimus Prime lite småfittig, fast vi får ju höra om allt ur din synvinkel.

Who sa...

Ha ha, inser faktiskt att Anonym som postade ovan tog orden ur mun på mig.
OP uppfattas sanneligen som "lite småfittig"

Du tar det väl.

Ser framemot o läsa fortsättningen.

Sa Who

Petter sa...

Anonym & Who: Jag ser henne som "en stark kvinna" och det kan kanske vara lite skrämmande för vissa individer. Närå. Hon kan vara lite besvärlig och så ibland, men hon är mödan värd.

Världens Bästa Flickvän sa...

Inläggen om Optimus Prime är mina favvos på den här bloggen. Och jag tänker att Optimus Prime måste vara bra och stark och liksom "rolig" att vara ihop med! Aldrig att hon är småfittig. Då skulle du inte skriva sådana här inlägg ju!

Jag tycker det en väldigt rar kärleksförklaring du ger henne. För man fattar ju att hon är typen som tar, visst - men ger en massa mer tillbaks. Motspel typ. Och "godmorgon, älskling"s, när du egentligen inte förtjänar det.

Hälsningar,
/"Småfittig".

Petter sa...

Världens Bästa Flickvän: Jag kunde inte ha formulerat det bättre själv.