tisdag, december 15

À propos ”ragg”

Jo, när vi ändå håller på. Killar, sluta genast att använda er av fula raggningstrick som ni har läst er till. Helgens skräckexempel: En snubbe med Peter Jihde-look ställde sig bredvid vårt sällskap i baren, beställde två glas bubbel och räckte fram det ena till mig. Han använde sig av någon slags stark röst, lite grann som att han var befäl och jag värnpliktig och ba: Vassego! *pippgaranti* Och jag ba: Nej tack!

Då ville han berätta (med stark röst) att han gillar självständiga kvinnor som inte bara låter sig bjudas, men att jag skulle passa bättre i en annan frisyr. Och jag ba: Hej då.

Men sen kom Richard Gere i vit uniform och bar ut mig därifrån och love lift us up where we belong where the eagles cry on a mountain high. Och hela den biten.

2 kommentarer:

Parksoffan sa...

Vit uniform
Joe cocker på högsta volym
Lyfta/bära

*Noterar*

hon i receptionen sa...

Parksoffan: Men du fattar ju!