tisdag, december 15

Fail? Fail! *fail*


Jag vet inte riktigt hur det gick till, men vi hamnade på Kvarnen häromsistens. Och snubbarna ba: Får man bjuda fröken på en öl? Och man ba: Nej tack. Hej då. Men snubbarna kan liksom inte ta ett nej utan fortsätter att truga med plånboken i handen: Ett glas vin då? Och man ba: *vänder ryggen till*

Alltså, ärligt. Det är väl gulligt och så när snubbar håller på och gör sig till en smula. Men inte på Kvarnen när ögonen lyser av ekvationen:
bjudöl = ligga
Inte så att jag skulle ha något emot lite ligga, men det var det ju det här med att nå upp till "åtminstone lägstanivå". *just sayin'*

9 kommentarer:

Polkadot:: sa...

Ja alltså, jag tänker somså att om jag nu skulle ta betalt för ett ligg, så skulle jag nog kosta mer än en öl, om man säger.

Anonym sa...

älska illustrationen. så "klockren" som man säger i götet.

hon i receptionen sa...

thewoodfairy: Eller göra det gratis med "rätt snubbe"!

Anonym: Det är en snopp och en pratbubbla.

Medelklassman sa...

Internett-dejting, kan de va nåt?

Vaktis borde ha en uppsjö med fräscha sajter som tips.

Några sköna alias att undvika dock:

BusMan68
MachoMacke75
Kjamsmurfen

hon i receptionen sa...

30+: My nätdejting-days are over.

Hälsporren sa...

Jag brukade alltid säga: "Ja tack, du får gärna bjuda, men jag tänker inte stanna och prata." Och tro't eller ej: ibland blev det faktiskt gratis sprit för att de inte vågade ta tillbaka sitt erbjudande. Om att bjuda på drink, alltså...

hon i receptionen sa...

Hälsporren: Jag blev lite avvisande efter att en väninna fått "knock out-droppar" i drinken av the random scum.

Körven sa...

Äsch, på julen får man ta från det undre lagret.

hon i receptionen sa...

Körven: Nu blev allt smutsigt och fult. Tack. *sur*