torsdag, november 22

Papa was a rodeo

Jag ska inte sticka under stol med att jag har levt ett sjuhelvetes liv och varit med om mer än de flesta. Under ett galet år i Texas red jag tjur på rodeo. Jag var väl aldrig någon stjärna, om sanningen ska fram. Hankade mig fram från stad till stad, ägde egentligen aldrig mer än mina kläder och några dollar i fickan. Men vilket liv det var! Mon dieu, vilken frihet. Och ingen har väl uttryckt det bättre än Chris LeDoux.

They took my saddle in Houston, broke my leg in Santa Fe
I lost me a wife and a girlfriend somewhere along the way
But I’ll be looking for eight
When they pull that gate
And I hope that judge ain’t blind
Amarillo by morning, Amarillo on my mind

1 kommentar:

Anonym sa...

Papa Was a rodeo, mama was a rock'n'roll band. Love was a truckers hand. Never stuck around long enough for a one-night stand.