tisdag, september 25

Marknaden

Jamen, ni vet ju hur det var. Kontoret och verksamheten skulle omstruktureras. Så man blev uppsagd. Men det skulle ändå finnas ”en hel del timmar”. Och det är ju bra. För man måste ju finansiera sina studier. Men förra veckan jobbade jag 34 timmar, som timanställd. Och det är ju alldeles för mycket med tanke på att jag ska hinna plugga. Men man är ju slav under penningen etc etc

Nästkommande tre veckor vill chefen att jag kommer in på heltid, som timanställd. Eller, ja, minst fyrtio timmar i veckan. Eftersom det finns ett behov.

Och jag ba: Nja, det kan jag inte. Jag pluggar ju heltid. Två eller eventuellt tre dagar kan jag komma in och jobba om det passar med mitt skolschema. Och chefen ba: Jag trodde att det här var något du ville köra all-in på?

Asså.
  1. jag jobbade timmar
  2. jag blev anställd 
  3. jag blev uppsagd 
  4. jag började plugga

2 kommentarer:

Bubbel sa...

I såna lägen önskar man att man hade råd att svara "up yours, idiot!" till chefen

Praktikanten sa...

Bubbel: Jo, men handen som föder etc etc.