torsdag, augusti 30

Mitt sommarlov (on the road)

Man stannar längs vägen köper en stor påse bilgodis, blandat plockgodis. Ett halvkilo, eller så. Optimus Prime tittar i påsen och ba: Engelsk konfekt? Och mintolux? Gör du det här för att retas? Och jag ba: Det finns en hel del däri. Sånt som du gillar och så lite till mig.

Optimus Prime kastar ut påsen genom bilfönstret och ba: Gör om. Gör rätt. Och så sekunden efteråt ba: Nä. Vad gjorde jag nu. Stanna bilen! Vänd!

Och jag ba: Det är sjutti här och vi har två bilar bakom oss.

Så det tar ett tag innan jag hittar en lämplig plats att vända. Och under tiden sitter Optimus Prime och ba: Förlåt mig. Vad har jag gjort? Jag gick över gränsen där. Förlåt.

Men man vänder. Man stannar vid vägkanten. Och kliver ur bilen. För att plocka upp. Ett halvkilo godis.

Konstig meningsbyggnad i föregående stycke, va?

2 kommentarer:

sanna sa...

men hallå
engelskkonfekt är as äckligt. håller med din transformer - ut med det bara!

Petter sa...

sanna: Asså? *asså*