tisdag, oktober 4

Livet är en dröm

Man går upp och fixar kaffe och frukost åt "käringen". Och allt är frid och fröjd. Man borstar tänderna och funderar lite på vilken jacka man ska ta på sig. Man samåker en bit, säger hej då och ses ikväll. Ni vet, vardagsliv etc.

Man känner sig harmonisk i sinnet. Eller hur man nu ska uttrycka det.

Man klickar lite på måfå i inkorgen och tittar ut på några träd och/eller buskar. Man tänker på hösten.

Man ett sms.
Du glömde att det är kanelbulledagen. Vet du vilken dag jag har glömt bort? Din födelsedag!!!
Hon är mitt hjärtas solsken. Optimus Prime, alltså.

Förtydligande: Inläggets poäng är alltså att väl framme på jobbet fick Optimus Prime reda på att det var kanelbullens dag och när hon då insåg att jag inte gett henne nån kanelbulle till frukost såg hon till att hämnas genom att på förhand glömma bort min födelsedag som ligger ett halvår framåt i tiden.

Förtydligande 2: Kanelbullens dag infaller den 4 oktober och är en i Sverige årlig temadag, som instiftades 1999 av Kaeth Gardestedt, då projektansvarig för Hembakningsrådet, en sammanslutning av jästtillverkare, mjöltillverkare, sockertillverkare och margarintillverkare. Idén lanserades av Hembakningsrådet. Syftet med dagen är att uppmärksamma den rika bulltraditionen som finns i Sverige, med speciellt fokus på den anrika kanelbullen, och att öka konsumtionen av jäst, mjöl, socker och margarin.

3 kommentarer:

Klara Wiksten sa...

Alltså jag fattante. Är det din eller hennes födelsedag?
Grattis till allihopa i allafall.

Petter sa...

Klara: Ok. Jag förtydligar.

Klara Wiksten sa...

Ahaa då fattar jag. Grattis på k-bullens dag.