måndag, mars 14

Till den det berör

Jag minns mina soffor och hur de låg under mig. Eller alltså, det var ju jag som låg i/på dem.

I helgen somnade jag i/på soffan med en nyöppnad öl på soffbordet. Jag vaknade en timme senare och hällde ut ölen i slasken. Och öppnade en ny. Som jag drack (med välbehag).

Tänk om mitt studentjag hade suttit i dåtiden och stirrat in en nån magisk kristallkula och sett mitt vuxenjag hälla ut en öl, bara för att den stått öppnad en timme. Ojojoj, vilket liv det hade blivit! Ni vet, the fury etc etc.

Menhursomhelst. Angående att dricka med välbehag. Ulf Lundell sjunger ju så på fullaste allvar. Han ba: … och dricker det med välbehag, till sill och hembakt vört. Man ba: Med välbehag? For real? *what*

6 kommentarer:

Frk Bovary sa...

Asså. jag vill inte va sån, men jag tror jag dricker öl med välbehag - i kroppen. A. Ba det.

Fågeln sa...

Frk Bovary: Har du studentoverall?

Fröken B sa...

Nä. Har aldrig haft nån, men jag gick vid tre tillfällen under vintern ut (i offentligheten och på lokal) med en heltäckande turkos overall. Men jag har tagit ett skamvarv för det. Vad menar du fressten.

Fågeln sa...

Fröken B: Närå. Inget särskilt. Det var "en känsla" som jag fick bara.

Fröken B sa...

jaha. nä. tänk tvåbarnsmamma i vasastan. gå på den känslan.

Fågeln sa...

Fröken B: Det är noterat.