måndag, mars 28

IT och informationsteknologi

Jag hade mobilen "på ljudlös" i fredags. Fråga mig inte varför. Jag har ingen aning, men gissningsvis hade jag väl tryckt på en knapp.

Så jag missade ett skönt informationsflöde från Optimus Prime. Först kom ett sms att det var AW och gott vin, och att vi inte skulle äta middag ihop. Allt enligt plan, ingen överraskning. Jag passade på att äta lever och var rätt nöjd med att ligga i soffan med en roman.

Några timmar senare kom ett kluster av felstavade meddelanden av varierande verkshöjd. Detta följdes av ännu ett felstavat meddelande som bedyrade att det inte handlade om fylla, det var stavningsprogrammet i telefonen som verkade ha fått ett virus.

Lite senare kom ett till, där hon tyckte att jag skulle möta upp på stan. Men man har ju varit med förr. Och mycket riktigt, tjugo minuter senare: Sitter taxi hem

Väl hemma var hon sugen på kokt bröd. Och jag ba: Ok? Och hon ba: Nej, inte kokt bröd. Korv i kokt bröd. Nej, kokt korv i bröd. Nej, köttbullar i gräddsås. Och potatismos. Och pressgurka.

Jag bjöd på en god resorb med ipren.

Förklaring: AW betyder After Work, och är en aktivitet.

4 kommentarer:

emster sa...

OP - sån stjärna hon är!

Petter sa...

emster: Guldstjärna.

andy sa...

Oh, jag känner med Optimus Prime! Sicken helkväll!

Petter sa...

andy: Hon var "lite spak" i lördags.