måndag, januari 17

À propos vikt

Efter historien med den trasiga vågen har Optimus Prime bestämt sig för att ”kanske äta lite sundare” och ”kanske prova nån diet”. Och ni vet ju hur det kan vara med livet och kärleken, så jag ba: Jahaja. Hur ska du göra det? Är det någon speciell diet? Och hon ba: Du kan googla eller läsa nån bok så att du lagar rätt mat åt mig. Så svårt kan det inte vara. På måndag börjar vi. 

Och jag ba: Vadå? Hur kom jag med i det här? 

Men hon ba: Och ingen fuskdiet med pulver eller sallad! Det ska vara gott och nyttigt. 

Livet, en utmaning? Eller vadå? *utmanad*

Uppdatering: Jag stekte fiskkakor och bacon. Det ska tydligen vara bra middagsmat.

Uppdatering 2: Samt kokt broccoli.

Uppdatering 3: Optimus Prime gjorde tummenupp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe och detta var bara första dagen. Lycka till!

Petter sa...

Anonym: Vi får se hur det blir. Ägg till frukost etc etc.