torsdag, januari 6

Insikt om insekt (ordlek)

Av någon anledning publicerades inte detta inlägg i somras. Jag hittade det arkiverat som ”utkast”. Men den som väntar på nåt gott etc etc.
Om det har hänt nåt i sommar? Ja, det kan man lugnt påstå. Och ni ba: Berätta! Har man sagt A får man säga … Och jag ba: B?
Närå. Men det är såhär att jag har blivit getingstungen. Fem stick på olika delar av kroppen. För att göra ett långt blogginlägg lite kortare: jag gick in i fel ”uthus”. Och nu kanske ni sitter ute på nätet/internet och tycker synd om mig. Men det ska ni inte göra.
Alltså, det gjorde ont. Men inte så ont. Det finns liksom ingen koppling mellan smärtans och rädslans proportioner. Jag har varit i det närmaste paniskt rädd för getingar i hela mitt liv. Men nu ba: Ok. Var det inte värre än såhär? Det hade ju varit kul att veta alla gånger jag sprungit runt och försökt gömma mig för en insekt.
Jaja, man blir äldre och så.
Som att kliva in i en tidsmaskin och trycka på on-knappen. N'est pas? Alltså, att läsa ett inlägg som skrevs i somras och först nu publicerats.

4 kommentarer:

Anonym sa...

on-knappen?

Praktikanten sa...

Anonym: Ja, on-knappen.

emster sa...

fantastiskt. men getingar gör bajsont!

Praktikanten sa...

emster: Asså, så farligt var det junte.