tisdag, december 21

Sån är jag (gullig)

Hej Tomten/Jesus! I år vill jag ha ett riktigt stort paket, för det är jag värd och vollevallebjän. Igår hjälpte jag en liten tant att stiga av tunnebanan. Hon var så rädd för ”avståndet mellan vagn och plattform” att hon inte riktigt vågade gå av själv. Inte så att jag trängde mig på. Det var hon som bad om hjälp. Och kan man ju ställa upp på.

Men tro inte att dagens goda gärning slutade där. Jag ba: Men klarar du dig på egen hand genom snömodden? Och hon ba: Jag vet faktiskt inte. *rådjursögon*

Så jag tog henne under armen och följde henne till porten. Alltså, ingen big deal. Det blev en liten omväg, och jag blev en smula försenad. Men jag tackade nej till att följa med upp på en kopp kaffe. Hon var hyfsat gaggig och nån måtta får det ändå lov att vara!

Menhursomhelst. Det borde bli ett hyfsat stort paket under granen i år.
PS hårt paket, tack

2 kommentarer:

eva dahlgnr sa...

Alltså spänningen/olusten man kände när man var vid "följde henne till porten..." och inte hade kikat innan om det var Vaktis som skrivit inlägget.

Praktikanten sa...

eva dahlgnr: Sorry. Det var inte meningen att oroa/skrämmas. *sorry*