fredag, augusti 20

Tack gud för att det är fredag!

Vi vet hur det är, eller hur det kan vara. Man ska "jobba" hemifrån. Och med "jobba" menar jag verkligen "jobba". Det är några uppdateringar som ska skickas, några telefonsamtal som ska ringas och ett dokument som ska redigeras. Det är som han Håkan med groggen säger, inga konstigheter.

Men det är då det händer. Dattan lägger av. Alltså, på riktigt. Man sitter och stirrar på en svart skärm och trycker på samtliga knappar som går att trycka på. Utan resultat.

Och nu, fem timmar senare, är dattan igång såpass mycket att att jag inser att jag måste åka in till jobbet för att kunna skicka de där uppdateringarna och redigera det där dokumentet.

Jag illustrerar detta inlägg med den enda bild som finns tillgänglig på dattan för tillfället. En plastpåse att ta/begå självmord med.

Jo, en grej till. Jag vill tacka livet. *bitter*

3 kommentarer:

1000tavlor sa...

Gör det inte! Det finns många glädjeämnen trots allt! Din lilla blogg t.ex, iaf för oss andra. Så, även om jag lider med dej, ta ditt ansvar och ta dej samman! :)

Livet sa...

Varsågod!

apan sa...

1000tavlor: Ok. Jag tar mig samman. *tar*

Livet: Är det du?