onsdag, juli 14

Bara bröst


Vad jag tycker är fräckt? Jo, det är hela den här grejen med kvinnobröst. Och ni ba: Va?! Jo. Alltså, såhär. Först är det så att det är en sexualiserad zon i det här samhället. Och hela den biten. Men sen förväntas man förhålla sig helt cool och ointresserad när det solas topless eller ammas och ba: Jaha. Där är ett/flera bröst. Som om det inte skulle vara inte mer laddat än när man ser en annan valfri kroppsdel (hand, underarm, näsa etc).

Asså. Jag vet inte. Det blir svårt för mig. *asså*

Förtydligande: jag sitter inte och ”spelar fickpingis”, varken i ammande mödrars sällskap eller på stranden

4 kommentarer:

emster sa...

kan du fråga vaktis vad han tycker?

Praktikanten sa...

emster: Nej. Men jag kan gissa vad han tycker.

Titti sa...

Jag solar topless och blir stött om dom inte tittar. Blir också stött när det spelas fickpingis. Komplicerat.

Praktikanten sa...

Titti: Kul "metanivå" att ditt namn både anspelar på att titta och bröst på engenska.