torsdag, april 8

Det går bra nu. Mycket bra.


Två saker i kategorin bra kom med posten igår. Luta er fram mot skärmen och låt mig trollbinda er med mina ord.
  1. Deklarationen. Åtta lök/lax tillbaka.
  2. Traderafynd. En etsning av Torsten Renqvist från 1964, ”siluetter –skymning”. Säljaren hade inte kunnat tyda signaturen och därför uteblev övriga spekulanter och jag fick bladet för en dryg hundralapp, inklusive frakt. För bra för att vara sant? Nej, dagens sanning.
Som sagt/skrivet. Det går bra nu. Och visst är det extra kul att skriva så när man heter Petter, va? Som rapparen Petter. Ni vet, han rappade ju en låt som hette så. Det går bra nu.

Uppdatering: Bilden är borttagen eftersom vi inte ”hade rätt till” den. Man vill ju göra rätt för sig och vara schysst/juste. Bilden var ett foto av etsningen.

3 kommentarer:

blaskagg sa...

Skatteverket vill ha elva tusen från mig. Jag känner mig som en förlorare och som en fuskare *inte så bra nu*. Men jag gläds med dig, Petter!

Petter sa...

blaskagg: Jag vahettere lider med dig.

blaskagg sa...

Äsch.