måndag, mars 15

À propos uppmärksamhet ”i media”


Man kan väl kalla det sellout, I guess, att jag har "talat ut" i kvällspressen. Men jag väljer att kalla det revansch för den där gången när det kom hem en reporter och en fotograf från en av de stora tidningarna. Jag var väl en åtta år eller så. Familjen hade varit med i ett projekt och nu skulle det göras ett reportage om hur lyckat allt hade varit. Mamma och pappa svarade på frågor och sen var det dags för en familjebild.

Fotografen var inte nöjd med mitt utseende/uttryck och försökte få mig att le. Han ba: Du ser ju ut som att det här har varit ett stort misslyckande för familjen, bilden ska kommunicera glädje.

Jag gick till mitt rum och familjebilden togs utan mig.

Pappa ba: Man får bara en chans att vara med i tidningen. Du missade dina femton minuter.

Så nu vill jag bara få ur mig det: In your face, farsan!

18 kommentarer:

Medelklassman sa...

Som det hela utvecklat sig så har ju alternativet att inte vara med i tidningen seglat upp som vansinnigt mycket bättre än att vara med.

lenniken sa...

jag blev ju lite nyfiken på vad du hade talat ut om i kvällspressen. så surfade lite på en av kvällstidningarna på nätet. Nu mår jag illa (och då vet jag fortfarande inte vad just du har talat ut om)

Miss Understod sa...

A propos artikeln...
Och om jag får säga vad jag tycker...
så tycker jag att du ska raka dig. Helskägg känns som en misslyckad satsning.

Bara en åsikt, vettu.

Anonym sa...

A) konstig artikel
B) du är himmelskt snygg
C) vill du va ihop med mig?

/The one and only Ingeborg

Miss Understod sa...

Haha, självklart ska du skriva kommentarer till dig själv också, jag menar... why not?

coco sa...

meh jag hittar ju inteee

Miss Understod sa...

http://62.119.189.55/cm/2.145/nyheter/sverige/vi-gillar-bloggar-som-forvillar-1.1028593
*hjälpsam*

Petter sa...

30+: Jag visste inte att det var ett alternativ.

Lenniken: *nätet/internet*

Miss Understood: Skägget är ett önskemål/krav från Optimus Prime.

The one and only Ingeborg: A ja B tack C nej

coco: *nätet/internet*

lenniken sa...

så viktigt är det inte. du får gärna fortsätta vara anonym i min värld ;)
men det verkar ju i alla fall som du inte är hon som mördat sina sex barn eller han som äter blodpudding för att ha råd att spela. (ingen av dem hade skägg) *lättad*

Petter sa...

Lenniken: Då fortsätter jag i din värld.

Anonym sa...

Vad då? Där finns ju ingen bild på en skäggig man. Var hittar man den? *nyfiken*

Petter sa...

Anonym: asså ja vene

Mallan sa...

Jag gissar på att det är den här det gäller! http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6777041.ab

Petter sa...

Mallan: *lever ett ofrivilligt dubbelliv*

samvetet sa...

vavavavvavaaa? var är bilden på dig?
ge länk nu!!!!!!!!1
jag dör annars.

Petter sa...

samvetet: Asså. *ärligt*

Miss Understood sa...

http://www.aftonbladet.se/wendela/article6781971.ab
men härå så att ingen dör... ;o)

Petter sa...

stolen identity: Har du stulit en identitet?