fredag, mars 19

Näringskedjan

Optimus Prime tittar på matlagningsteve och frågar varför jag inte lagar kycklingen som Nigella, med frambenen kvar. Och jag ba: Frambenen? Menar du vingarna? Hur tänker du, kvinna? Det kan jag göra nästa gång. 

Jag känner att det är bäst att bara glömma det här. Kyckling med frambenen kvar? Lite extra konstigt är det med tanke på att ”husets kyckling” är ugnslagade halvor med chili, ingefära och citrus. Givetvis med vingarna kvar.
PS med ”husets” menar jag samboskapets

8 kommentarer:

Helena sa...

Inspirerande, imponerande, vanebildande. Och nu talar jag alltså inte om Nigella, kyckling eller ens matlagning. Utan om din blogg.

emster sa...

fint att det går så bra det är med att va sambo!

Petter sa...

Helena: Asch. *rodnar*

emster: La dolce vita.

Petter sa...

Helena: Jag menar tack-tack. *bugar och bockar och niger samt knixar*

Parksoffan sa...

Men OP är väl ändå inte hittepå lr hur?

Petter sa...

Parksoffan: Hon heter egentligen "något annat".

Anonym sa...

Heter hon "Lena" och jobbar på "ekonomin"? Har försökt netdetecta...

Petter sa...

Anonym: Ingen nämnd, ingen glömd.