måndag, mars 8

Groggens baksida

Optimus Prime var lite kalassjuk i helgen och låg såpass däckad att hon snarkade. Ni vet, hon hade varit odödlig kvällen innan dagen efter och plundrat baren på allt drickbart. Hon ba: Min strupe dammar som en landväg i öknen. Och man ba: *metafor/liknelse*

Menhursomhelst. Hon vaknade framåt lunch och skickade ett sms till mig.
Stackars mig! Jag behöver bacon och mammajos.
Jag satt i rummet bredvid med en kopp kaffe och läste tidningen. Så jag tog en sväng förbi ica och ordnade något som likande en stadig brunch.

När allt vart färdigt skickade jag ett sms till Optimus Prime som fortfarande var sängliggande.
Det är serverat.
Svaret?
Kom in med en bricka. Tack.

12 kommentarer:

Anonym sa...

T O F F E L ! ! !

My sa...

haha men gud, anonym, är ju roligt att läsa. vi vet ju inte vad optimus gör för petter. optimus borde starta blogg :)

Petter sa...

Anonym: Bilden kommer från nätet/internet och föreställer en slags sovsäck.

rödluvan: Optimus Prime borde verkligen ha en blogg!

Anonym sa...

Vad e mammajos?!? Det låter rätt äckligt om man fantiserar lite...

Ludde sa...

@anonym Intressera dig inte för det som antagligen bara du förstår.

Eller vänta nu, var det tvärtom?

JCMAS sa...

Jag läser och lär....

Olga sa...

Alltså tack - ändå snällt!

Petter sa...

Anonym: Det kallas även "cola light" och är en populär tjejläsk.

Ludde: Va?

JCMAS: Asså, den där Oprtimus Prime. *asså*

Olga: Man får vara glad för det lilla, I guess.

anna sa...

Vet att Optimus Prime redan har en blogg. Hihi. *listig* *vet*

Petter sa...

anna: Va?! *näe*

anna sa...

*vet*

Petter sa...

anna: Ojojoj. *oj*