fredag, mars 5

Äkta makar

Det är bröllop i helgen. Alltså, inte för mig. Det handlar om två andra individers kärlek och behov av uppmärksamhet. Och så.

Vad jag ska ha på mig? Tja, det blir kombinationen: ny klänning plus ett par gamla högklackade trotjänare. Man hoppas ju på dans-dans-dans.

Anyhoo. En grej som jag verkligen gillar är att förbereda mig inför stora kalas. Man har förpepp utan att riktigt förfesta. Ni vet, gå runt i lägenheten och dricka vitt. Man har på sig strumpbyxor, och dricker vitt. Man stryker klänningen och dricker vitt. Man sminkar sig och dricker vitt. Man beställer taxi och dricker vitt. *längtar*
PS det är kul med själva kalaset också

3 kommentarer:

shotgun sa...

instämmer. en dålig utekväll kan ibland räddas av en härlig före-förfesten-fest!

Carina-Fina sa...

....ja, jag veeeet....själva festen är mer typ in between....om du fattar.....

http://soldatmamma.blogspot.com

Lena på ekonomin sa...

shotgun: Jag tänker på det som olika lager i en tårta.

Carina-Fina: Ja.