torsdag, februari 18

Traderapepp!

Häromdan la jag högsta budet på en grej som jag verkligen ville ha på Tradera. Det var hyfsat påfrestande för själen. Ni vet, det är två minuter kvar av auktionen och man sitter kallsvettig och maniskt trycker F5 tills det är bekräftat att man har "vunnit".

Alltså, jag dansade runt i lyan rusig av triumfen. Tänk Tom Cruise i den gamla godingen Föräldrafritt. Och Optimus Prime ba: Va?

Jag blev så upphetsad att jag drabbades av något slags emotionellt överslag och somnade i soffan fem minuter senare. Klockan var typ sju på kvällen. Efter tjugo minuter eller så vaknade jag med en känsla av att livet saknade mening.

Igår kom fyndet med posten. Och det är mitt, bara mitt. Men man kan väl visa en bild av det. Det är ett träsnitt av Torsten Renqvist. Och ni ba: Ooo! *avis* 

Uppdatering: Bilden är borttagen eftersom vi inte ”hade rätt till” den. Man vill ju göra rätt för sig och vara schysst/juste. Bilden föreställde träsnittet.
 

7 kommentarer:

Medelklassman sa...

"Efter tjugo minuter eller så vaknade jag med en känsla av att livet saknade mening."

Hahahahaha! Så Norénskt.

Petter sa...

30+: Känslan försvann. Nu är jag glad igen.

Storasyster sa...

Jojo, inte var den ful inte!

Petter sa...

Storasyster: Den är ju fan-fucking-tastisk! *slår på stora trumman*

Anonym sa...

Aj lööv din kråkunge, Moderna museet har den som teckning. Och så gillar jag Igelkotten (om kriget kommer) i samma serie.

Den här serien, Djur(som han producerade 1952, före sitt egentliga genombrott som grafiker 1953), tog Totte upp till NKs textilavdelning för att han tyckte de skulle kunna vara passande att trycka på tyg eller tapeter till barnkammare... *?*

*kurioserar*

Petter sa...

Anonym: Totte?

Anonym sa...

Han passar att heta Totte tycker jag. I alla fall under den här djurperioden. Torsten Schmorsten.