fredag, februari 12

Mitt i ett äventyr

På väg hem från jobbet igår var det lite ”skarpt läge” och ”farlig situation” på Slussens perrong. Det var endast tack vare guds försyn och omsorg som folk och fä undgick att knuffas ned på spåret. Eller ramla. Två tjackisar slängde omkring och var allmänt spattiga. Ni vet, gummikroppar, yviga gester och oförutsägbart rörelsemönster. Och givetvis total brist på uppmärksamhet.

Den ene tände en cigg och den andre ba: Va göru? Släck den där! Jag orkar inte med att tjafsa med väktarna. Och den ene ba: Sen när blev du cigghitler? Va? Och den andre ba: Släck den där. Vi står ju för fan inomhus bland Svensson-Svensson. Och den ene såg sig omkring och ba: Jag trodde vi var i Gubbängen. 

Sen nöp han av glöden och stoppade resten av ciggen bakom örat.

Det finns många bottnar i den här historien. De mest intressanta är, enligt mig, begreppen "cigghitler" och "Svensson-Svensson".

4 kommentarer:

Stavningshitler sa...

Menar du "cigghitler" kanske? Eftersom det heter cigg och inte cig...

Praktikanten sa...

Stavningshitler: Ja, givetvis. Jag korrigerar omgående. Tack för hjälpen.

Parksoffan sa...

Det är lite som med djuren på skansen.
Roligt/sorgligt o intressant att titta på.
Men man måste vara på sin vakt för dom är vilda och helt oberäkneliga!

Praktikanten sa...

Parksoffan: Det saknas dessutom staket/bur.