onsdag, februari 10

Besökare


Man är på väg mellan två grejer i stan och halkar omkring i modden/slasket när det kommer fram en ung man med dialekt/talfel samt karta. Han frågar var närmsta turistbyrå ligger.

Jag ba: Turistbyrå? Och han ba: Oj. Det kanske heter turistinformation? Och jag ba: Turistinformation? Inte en susning. Försök på centralen.

Det var först lite senare jag kom på att det nog hade varit en god idé att peka ut någon slags riktning mot centralen.

Men alltså. Turistbyrå? Finns det sånt? Var?  Vad gör man där?

7 kommentarer:

Medelklassman sa...

Centralen är mitt tips också. Förr låg det nåt turistinfogrejs mitt emot NK också. Men vete fan om dom inte flyttat?

Ron Obvious sa...

Kungsan. Med gratistoalett. Jag trodde alla ståkkålmare hade mentala kartor över innerstans alla gratismuggar.

Medelklassman sa...

Bara dom av oss som lider av inkontinens.

Ron Obvious sa...

Märkligt. Den inkontinente behöver ju ingen toa.

Petter sa...

Ja, just det. "Sverigehuset". Finns det kvar?

It's all gonna be fine sa...

Meeeeeeeeen, den ligger i kulturhuset! Nedre plan, ingång från plattan. Stockholmare alltså, mutter mutter (*inflyttad*)

Petter sa...

It's all gonna be fine: Det kan nog hänga ihop med att vi inte riktigt tillhör målgruppen.