fredag, januari 8

Casual friday


Man har hyfsad rutin på det här med att göra sitt förvärvsarbetande drägligt. Man pular in en semesterdag här och en semesterdag där mellan julen och heldagarna. Och bara helt ”sådär” så har man tre veckors sammanhängande ledighet.

Dessutom: Jag kom tillbaka från semestern idag, fredag. Något som ingen, förutom jag, verkar ha räknat med. Så när man dyker in nån gång efter tio blir kollegorna förvånade att man överhuvudtaget är på plats. De ba: Men skulle inte du komma tillbaka på måndag? Så jag kollar lite mejl och ”stämmer av” vad alla har gjort över jul och nyår. Om allt går som det ska så är jag out of here strax efter tre.

Vad jag har gjort på semestern? Inget särskilt. Slagit dank och gullat med Optimus Prime. Gött? Gött! *gött*

Uppdatering: Stämplade ut femton noll sju. Helt OK.

5 kommentarer:

Medelklassman sa...

Slå dank är grejen.

Omn jag vinner på Lotto ska jag tatuera in "Slå dank 4 Life" på magen.

Miss Understod sa...

Åh, vad jag önskar att 30+ vinner på Lotto!
*håller tummarna*

blaskagg sa...

Jag med!

Evileyena sa...

Slå dank och gosa är ju bästa kombinationen!

Jag önskar att jag vinner på Lotto.

Petter sa...

30+: Bloggkommentarer räknas som skriftliga avtal. Menhursomhelst. *slå dank 4 life*

Miss Understood: *håller också*

blaskagg: Dume, åjame.

Måndagsbarn: *kombinerar*