onsdag, december 9

E-coli


Man har lite folk hemma och står och fixar med maten när en av småbarnsföräldrarna kommer in i köket med en blöja i handen och ba: Du var kan jag göra av den här? Och ni har gissat rätt, det var en så kallad ”full blöja”.

Man ba: Gå ut härifrån!

Inte så att man är fixerat vid hygien och renlighet, eller så, men man är ju inte fullt så avslappnad som småbarnföräldrar verkar vara. De ba: Ja, tjena-tjena. Här kommer jag med ett paket bajs! Jag tänkte gå omkring här i köket med det ett slag.

Alltså, avföring är helt naturligt och så. Men vänligen, inga tarmbakterier i min matlagning. Tack.

11 kommentarer:

Piakvinnan sa...

wörd

apan sa...

Piakvinnan: Var sak på sin plats!

Miss Understod sa...

Men du... om du bjuder hem barnfamiljer, se till att ha en papperskorg med lock i badrummet. För om jag minns rätt var toan det första stället JAG tittade på när jag skulle slänga blöja.

apan sa...

Miss Understood: Alltså, nja. Det finns ju en liten sophink på toan, en sån där med lock och pedal. Men man vill ju inte ha avföring som ligger och gottar till sig i rumstemperatur. Min lösning var att skicka ut småbarnsföräldern till sopkärlet på gården. Det funkade jättebra.

Anonym sa...

Bajs, det luktar ju apa!
Hihihi...

Närå.

apan sa...

Anonym: Meh!

*orolig* sa...

jag har noterat att ni ibland, lite titt som tätt, använder samma illustartioner i era inlägg! vad händer med den creativa ådran på kontoret egentligen?

apan sa...

*orolig*: Man måste ju "hinna jobba" också.

Mönsterförälder sa...

Uuh. Det var ett av de första nederlagen jag upplevde som förälder. Att stå där med en blöja, se folks förfärade ansikten och försöka med ett "det är bara kiss", samtidigt som man inser att det inte var många månader sedan "bara kiss" var en fullständig självmotsägelse även i ens eget liv. Jag är mkt nöjd med att båda mina avkommor slutat med eländet strax efter ettårsdagen.

apan sa...

Mönsterförälder: En annan grej som händer med föräldrar är att de lyfter upp sina barn och luktar på dem för att kontrollera om de har "gjort i blöjan". Alltså, verkligen sätter näsan där lukten är som mest koncentrerad och drar in ett djupt andetag bara för att konstatera att det är dags att byta. Man ba: va?!

Mönsterförälder sa...

Apan: Check! *skäms*