tisdag, oktober 6

Den fria viljan

Det är Optimus Prime som sköter min frisyr. Hon gnuggar in lite produkter och kammar mig varje morgon innan det är dags att knalla iväg till kontoret. Närå. Men hon klipper mig. Inte bara för att det är en skön grej att spara in pengar på, det är lite mysigt också. Hon leker frissa och klipper med saxen i luften och småpratar om vädret. Och kan vara lugna. Det är ingen fara, jag har ganska lätt frisyr.

Häromkvällen gnabbades vi lite. Hon ville inte klippa som jag ville ha det. Hon ville att jag skulle ha en ordentlig kalufs och tänkte minsann bara ”klippa topparna” och sen skulle det "växa ut lite mer".

Det slutade med att jag skulle visa henne vem som bestämmer över mitt utseende, så det blev klassikern ”business in the front, party in the back”. Närå. Det blev värre än så. Jag rakade av allt hår på huvudet, förutom ögonbryn och mustasch. Moget? Nja.

Ibland dyker det upp folk/hårdingar på film som ser ganska tuffa ut i rakat huvud och mustasch. Det gör inte jag.

Och Optimus Prime ba: Är du nöjd nu när du har fått bestämma själv? Och jag ba: Jajemen! *ljuger*

6 kommentarer:

Anonym sa...

fail

Miss Baglady sa...

Asså så där gör jag också på Mr Hilarious. Funkar skitbra. *rakar av allt*

Petter sa...

Anonym: *fail*

Miss Baglady: Jo. Men man vill ju lite frisyr. Det är ju inte så att det är nittiotal. Menhursomhelst. Jag ser verkligen för taskig ut för tillfället.

Hälsporren sa...

Du rakade av allt - sambon sket i det och behöll det konstiga klippet, för han iddes inte göra något åt det.... You win.

cpt sa...

jag tänker "charles bronson", dvs boven, inte han med melonplantaget i nån film.
http://www.independent.co.uk/multimedia/archive/00028/bronson_glasses_28527t.jpg

eller är ju helt ute och cyklar? observera ögonbrynen

Petter sa...

Hälsporren: Ja, förutom att jag ser helt tokig/ful ut.

cpt: Du tänker "charles bronson", dvs boven, inte han med melonplantaget i nån film?