tisdag, september 22

À propos svamp

En gång i tiden gillade jag svampplockning, men det var för länge sen i en avlägsen barndom. Ni vet, man var full av energi/livslust och skogen var en skattkammare som skulle utforskas med svampboken i högsta hugg.

Det var roligt, men på inget sätt en lek. Jag gick tillsammans med far och visade upp svampar som han identifierade innan jag ens slagit upp min bok. Vi hade varsin korg med ordentliga fack, varsin kniv och varsin pensel att borsta fynden med.

Annat var det den gången jag var ute med min äldsta morbror. Han hade med sig en kasse öl/bärs och satt på en stubbe mest hela tiden. Sen ropade han att han hittat en stinksvamp. Och den hade jag dittills bara sett på bild i svampboken så jag var ju ganska nyfiken. Jag rusade över stock och sten för att se och känna lukten. Men då stod han och kissade. Stinksvampen var snoppen/penis. Och jag ba: Vi kan gå hem nu. *kul skämt, not*

Bara för att klargöra allt ordentligt. Det här är inte en historia om ett övergrepp. Han delade bara inte mitt svampintresse. Och på riktigt, det finns en svamp som heter stinksvamp. *4 real*

PS herregud, jag skrev just ”över stock och sten”
Uppdatering: Bilden är borttagen eftersom vi inte ”hade rätt till” den. Man vill ju göra rätt för sig och vara schysst/juste. Bilden föreställde stinksvamp. Googla om du är nyfiken.

4 kommentarer:

in cell sa...

höhöhö...över 'stock'..hö hö hö

Petter sa...

in cell: *stock*

Anonym sa...

haahaha

Petter sa...

Anonym: roar/oroar