fredag, augusti 7

Semester

Man är på besök i landsorten och går på ”stan” och ba: Vad är det där för människospillra? Och landsortsciceronen ba: Det är Läpp-Lina. Hon kallas så sen den där gången hon somnade utanför Statt med både kjolen och trosorna uppdragna för långt. Och man ba: Jahaja.

Jag bjussar på några andra andra smeknamn som avslöjar att något gått snett. På riktigt, det här är ett urval av namn på autentiska ”karaktärer” som man kan komma i kontakt med i landsorten. På riktigt.

Snor-Tobbe
Lasse-Patt
K-Kenny
Bubblare: Bullan, Pajen, Fisken

15 kommentarer:

shotgun sa...

mina päron har två godingar som jag gärna bidrar med:

Sven i helvetet
Motala-skriket

båda män i övre medelåldern

Medelklassman sa...

Hallsta-Sören, om jag ska bidra med något. En genuin raggare från Västmanland som har tatuerat in ordet öl på underläppens insida. Så att han, när han är för full för att prata, bara kan dra ner läppen så man kan se vad han vill ha.

Medelklassman sa...

Han har även "hej på dej Evert" tatuerat på foten. Det gjorde en av hans "kompisar" på honom när han var medvetslöst full.

(Han är ofta full.)

Mademoiselle Hanna Maria sa...

min pojkvan har berattat for mig om busspullar-ramona. ja, han kommer fran en smastad.

Emma Nordung sa...

Cykel-Ingemar.

Bark sa...

Här har vi:

Mös-Mia.
Rock-Kent (fast han kan vara död för han är saknad sedan i vintras).
Sigge-Mejsel.
Porr-Per.

Sofia sa...

hahaha, ååh säg att du är i kramfors!

apan sa...

shotgun: Två män man bör passa sig för?

30+: Den första tatueringen var "schysst" den andra var "oschysst". *dömer*

hanna: *vill inte veta*

Emma: Han gillar cyklar?

Bark: Och Barkis. Närå. Ba skoja.

Sofia: Tyvärr. Jag säger/skriver såhär istället "ingen nämnd - ingen glömd".

PS Jag är full. *är*

Anonym1 sa...

Men i Stockholm då, Där bor ju grillbritt!!
Vi gick på en date, ses igen lr??
Jaa!
Jag hör av mig.
*Ringde inte*

(Hon alltså..)

apan sa...

Anonym1: Det är vid såna tillfällen det anses korrekt att sucka, skaka på huvudet och säga nåt i stil med "kvinnor".

Donny H sa...

Lasse-med-gulfot. Förstås.

Petronella sa...

En gång när min mamma var liten kände hon något hårt i baken när hon var ute och strosade. Hon vände sig om, och där stod Stålla-åke (Kvasta-åke även kallad, eftersom han går omkring och sopar Varbergs gator med en piasava) DE VA LA GÖTT?? Sa han.

Anonym sa...

I min sorgliga lilla hemstad fanns förr en karaktär vid namn
Danne-med-tungan. Eller kort: DMT.

Fin man..

DMT gick en sommar klädd i ett par blommiga utsvängda tajts som han rekvirerat hos det lokala utlämningsstället för blommiga tajts till hemlösa alkoholister/pundare.

Som sagt. Fin man.

Bark sa...

Jag höll på att glömma Kniv-Dennis. Här är han på bild http://www.gunnarbark.se/2008/08/23/titta/

apan sa...

Donny: Benny Guldfot?

Petronella: *not so fresh*

Anonym: Fashion!!!

Bark: Spontant känner jag rädsla för personer som har ordet "kniv" eller dylikt i sina namn. Men det var gött att bilden var tagen på behörigt avstånd och med ett barn som mänsklig sköld.