torsdag, augusti 13

Olika väder och outfit

En vis man/kvinna/individ påstod en gång att det inte finns dåliga väder, utan att det bara handlar om hur man uppfattar situationen. Dårå. Och i många fall hänger det ihop med vad man har på sig. Men det är väl inte ett helt hundraprocentigt påstående. De flesta verkar ju gilla sol och så. Jag tänker klarblå himmel och sol. Och bad. Med allt vad det innebär.

Men om man tänker utanför lådan en sekund så kanske man kan pilla in en och annan pollett. Och ni ba: Den där vaktis kan nog ha en poäng här. *funderar* Och det kan ni hoppa upp och klappa er på.

  • En väderfavorit är ”ganska varmt men lite blåsigt”. Ni vet, man spatserar och helt plötsligt är det en kjol som blåser upp. Hehe. *hehe*
  • Annars är det gött med regn och rusk om man ligger kvar i bingen hela dagen. Om man säger.
  • Eller åska! Kvinnsen ba: Håll mig! Och jag ba: *håller*

4 kommentarer:

Susanne och Pebbels sa...

Hahahaha! :-) You made my day

Go gôbbe från Götet sa...

Vaktis - filosofen och analytikern. Dårå. Tack för insiktsfulla iakttagelser och funderingar!

Snart dags för dagens outfit i bild?

Skrattar och tänker *hehe* & *tänker utanför boxen*

Storasyster sa...

Plötsligt spöregn! Han ba: Jag är genomvåt! Och jag ba: Kom hem till mig och ta av dig dina blöta kläder... *hehe*

Vaktis sa...

Dark and Twizted: "made" Hehe. *hehe*

Go gôbbe från Götet: Vassego! *bjuder*

Storasyster: Bra tänkt! Blöta kläder kan lätt leda till förkylning. Och i värsta fall lunginflammation.