tisdag, juli 14

Drömmen om arabien

För tusen år sen i en avlägsen barndom, när man skulle uppfostras till en god medborgare, hotade pappa med att han skulle hugga händerna av mig om han någonsin kom på mig med att klottra/snatta. Vid första tillfället skulle han ta den vänstra handen som en varning. Om jag inte drog lärdom av detta, utan fortsatte ett eventuellt syndigt leverne, skulle han även ta den högra. Det var så det gick till bland araberna, påstod pappa. Och där var det ordning och reda!

Hans uppfostran bet på mig, jag har aldrig klottrat/snattat. Och jag har bägge händerna i behåll.


Alltså, for real. Jag har aldrig klottrat/snattat. *4 real*

*god medborgare*

4 kommentarer:

emster sa...

Wow. Inte ens "provsmakat" lösgodis som Göran P?

Petter sa...

emster: *laglydig*

Anonym sa...

att vara en god medborgare är tråkigt och slöseri med resurser, det finns så mycket man kan få gratis om man bara tar för sig. goda medborgare har fått lära sig att det är fult att säga nej så det är fritt fram

Petter sa...

Anonym: Jag säger nej. *säger*