måndag, juni 8

Rösträtt

Det var en massa barn som stojade i vallokalen igår. Alltså, verkligen. Barn. Jag betvivlar att de verkligen var arton/myndiga.

Det är ju alltid lite jobbigt med störiga ungar, men det värsta var att barnen röstade på Sverigedemokraterna och skröt om det. Eller, det allra värsta var att barnen inte alls såg inavlade ut. Inte alls som man föreställer sig att sverigedemokrater ser ut. Bara vanliga kidz. Ni vet, såna där som spelar landbandy på skolgården och tjuvröker bakom knuten. Man ba: Jaha. *uppgiven*

5 kommentarer:

Piakvinnan sa...

Skitungar.
Fast sorgligt.

Lena på ekonomin sa...

Piakvinnan: Sorgligt, mycket sorgligt.

Miss Understod sa...

Jag berättade för min dotter vad jag hade röstat på, men sedan kom jag på att det kanske inte är så kul om hon får för sig att berätta det för sina kompisar, så jag sa att det man röstat på egentligen är hemligt... då sa hon;
-Mamma, du skulle inte ha berättat för mig vad du röstade på.

Medelklassman sa...

Ibland skulle jag vilja jobba som valförrättare. Då skulle de där rösterna hamnat i - *knöggel knöggel* - papperskorgen.

Lena på ekonomin sa...

Miss Understood: Det är väl bara om man har röstat på Sverigedemokraterna eller motsvarande som man har anledning att hemlighålla sin röst? Eller?

30+: Jag tror inte att man får göra så.