torsdag, juni 25

Rop på hjälp

Jag har ett minnesfragment av en film i huvudet. Det vill inte släppa mig, men jag kan inte minnas vilken film det gäller. Jag minns varken titel, skådespelare eller musik. Ingenting, nada, noll etc. Det enda lilla fragment jag minns är förmodligen från filmens inledning. Och det minns jag tydligt.

Fångar arbetar på ett fält, kanske i USA. En av vakterna går på dass. Han tar med sig sin hund och därinne på dasset får han djuret att tillfredställa honom. Sexuellt, om det var någon som undrade. Det kan ha varit med hjälp av mat eller dylikt. Jag minns inte detaljerna kring själva akten. Sedan sprängs dasset.

Finns det någon cineast i läsekretsen som vet vilken film det är? Jag har försökt att googla en smula, men dattan får ju typ virus bara av att skriva in sökorden film fångvaktare avsugning hund.

En annan film som jag såg i för unga år var ”Den sista färden”. Den vill inte heller släppa mig. Men där är det inga frågetecken, det var det däremot när jag var tio. Varför skulle han skrika som en gris? Det klarnade när jag såg om filmen tre år senare, eller så. Det var också för tidigt i min uppväxt. Rädslan för tältsemester sitter i än idag.

11 kommentarer:

Medelklassman sa...

Jag har en playlist på Spotify med låtar som innehåller banjospel. Kan det vara något, med tanke på filmen Deliverance?

inte skyldig sa...

åh USCH! den sista färden och just den scenen är så vidrig! jag dör lite bara jag tänker på det.

*tänker inte mer på det*

It's all gonna be fine sa...

Har inte sett någon av dem. Är mycket nöjd med det, just i detta nu.

UnderCover sa...

undrar mest hur man får en hund att suga av utan att bli biten..

Praktikanten sa...

30+: Nej tack. Jag gillar inte: banjo, kanot, tältsemester. Det som en direkt följd av Deliverance.

inte skyldig: *inte jag heller*

It's gonna be fine 2009: Det går liksom inte att sudda ut Deliverance från det inre/medvetandet.

UnderCover: Jag önskar att jag kunde svara, men jag minns som sagt inte detaljerna. Och det är jag kanske ganska nöjd med egentligen, vid närmare eftertanke.

Go gôbbe från Götet sa...

Jo, det var ju så här att jag sände ett mail med ett par funderingar till allihop för en tid sedan.

Fick ett sött svar tillbaka och var ganska nöjd med det.

Å så läser jag plötsligt Debbies något kryptiska inlägg
å blir ännu mer konfunderad eller faktiskt övertygad om mina funderingars korrekthet eller i varje fall nära på . . .

Ja, dé var väl ungefär det.
*funderar lurigt*

För övrigt har jag ingen aning om vilken rulle som innehåller vakt, dass, hund, tidelag och sprängning av dass (var det sista ett symboliskt klimax tro?). Kan bara önska lycka till i jakten.
*lycka till*

Go gôbbe

Praktikanten sa...

Go gôbbe från Götet: Vi går på sparlåga över sommaren, men till hösten blossar vi upp igen som en fyrbåk på nätet.

Miss Understod sa...

Finns det ingen sajt där man kan fråga om filmer? För jag har en film som jag vill veta vad den heter...
(skrev site först, men det kändes så pretentiöst)

Praktikanten sa...

Miss Understood: Det borde ju finnas en sån site/sajt därute på nätet. Kan man tycka.

Unknown sa...

Jag ville ju så gärna hjälpa till så jag googlade lite olika kombinationer på nätet. Fick upp upp följande länk:

http://wetlassie.tripod.com/

"Siten innehåller bland annat bilder och filmer på kvinnor som har tidelag med hundar, män som har tidelag med tikar, tjejer som har tidelag med hingstar och ..."

Jag har inte klickat.

Praktikanten sa...

Grewdahl: Klicka inte!