torsdag, juni 11

Nätet

Jag har kollat runt lite på nätet idag. Ni vet, ”jobbat”. Men jag hittar bara skräp. Jag tänker mig en metafor: ensam vacker kvinna vandrar på enorm soptipp.

Alltså, herregud! Har ni sett hur mycket copy/paste-ploggar det finns? De ba: *läser nyhet/recept/tips* Och sen ba: *ctrl+c och ctrl+v*. Eller ännu värre, det finns ju de som skriver om vad de läst, med lite sämre språk än i originalartikeln. De ba: Enligt Aftonbladet är det såhär och såhär. Och för att spara lite tid/tecken känns det bra att förkorta Aftonbladet till AB.

Ge mig något fräsch nättips, snälla. Helst något:

  1. roligt
  2. snyggt
  3. tänkvärt.
Jag vill ju ”jobba”. *vill*

16 kommentarer:

Anonym sa...

http://cakeheadlovesevil.wordpress.com/

Hanna sa...

http://www.gratisbio.se/

hehe. *jeterolik*

in cell sa...

har vi redan hört talas om fmylife com?
minns itne riktigt

Under Pseudonym sa...

Jaha. Där ser man. Fler som letar efter tips. //Olivia

Medelklassman sa...

www.likecool.com

ochjagba sa...

asso HAHA ja e ju inte så cool och roligt och tänkvärt men fan snyggt!!!

Anonym sa...

Inte utöver sig snyggt. Och säkert alldeles för långt och på riktigt. Men fördjävla bra och äkta. Du kan spara i tio år och ta det sen på hemmet kanske?!

;-p

Mina sa...

...själv är man ju för gammal för att hitta copypaste och för att skriva in sitt namn där det står "name"...

http://www.mammann.se/pivot/entry.php?id=106

Mina sa...

*suck*

*lånar av hustruns rynkkräm*

Tillsammans-bloggen sa...

www.doodie.com

Bajsugglan sa...

Om du vill se Madicken med Picken, läsa om hur man kan tjäna storkovan på att sälja sin skrumplever på Blocket, eller om du vill köpa min Volrammos-t-shirt o läsa om min polo som är lik Tomas Quicks, så ska du kika in här!
http://bajsugglan.blogspot.com

hon i receptionen sa...

Milky: Jobbar. *jobbar*

Hanna: Va?

in cell: Har inte redan hört talas om. *jobbar*

Under Pseudonym: Ibland känns det som att internet har tagit slut. Och man sitter och trycker F5 på de vanliga sidorna för att det ändå inte finns något därute.

30+: *jobbar*

ochjagba: Du har två hårfärger. Samtidigt!

Mina: Mest för vuxna, va?

Fröken Framtid: Bajsman/krystmarodör - mest för pojkar, va?


Bajsugglan: Tar tag i det imorgon.

ochjagba sa...

tänk efter. det har nog du också. ville bara nedvärdera mig själv lite.

hejdå!

hon i receptionen sa...

ochjagba: Mattan och gardinerna?

Lisa sa...

www.fulheten.com

hon i receptionen sa...

Lisa: Det är en högkvalitativ som vi redan länkar till. Vill ha nytt! *vill*