måndag, juni 22

Barndom

Släkten brukade komma förbi på midsommar. De vuxna hade sillunch med sju sorters nubbe och vi ungar lekte indianer. Vi sköt pilbåge, hade fjärdrar i håret och hittade på indiannamn. Jag ville heta Lilla Molnet, eller något i den stilen. Men farsan sa att det vore bättre med Brustna Kondomen.

Ojojoj! Då tog det hus i helvete och morsan lät honom veta att han levde. Jag fick en ny cykel veckan efter. Alltså, sprillans ny. Och det tillhörde verkligen inte vanligheterna att man köpte helt nytt i min familj.

*ojojoj*

2 kommentarer:

Piakvinnan sa...

"Brustna kondomen" - hysteriskt roligt! Det är inte var dag jag hör mig själv skratta rakt ut, högt och tydligt, ensam på kontoret. *eloge*

Å så fick du ju en cykel på köpet *win-win situation*

Praktikanten sa...

Piakvinnan: Asch. *rodnar*

Menhursomhelst. Såhär i efterhand har jag ju insett både vad namnet innebar och att farsan inte menade det. Det är en klassisk rolig historia/vits. Jag kan tänka mig att han hade sett någon dra den på "Har du hört den fört". Eller motsvarande.

Men morsan uppskattade inte det hela.