måndag, maj 4

Relationsdrama

Våren har kommit, och allt det där. Jag putsade fönster och gjorde fint i fredags. Och då vill man ju gärna ha lite beröm och glada tillrop. Men Optimus Prime förhöll sig kallsinnig. Kanske hade hon inte sett det? Jag försökte antyda något om det fina lördagsvädret och den härliga vårljuset, vid frukostbordet. Men Optimus Prime ba: Ja, verkligen fint väder. Och jag ba: Men har du sett vilken blå himmel? Och hon ba: Eh, ja. Den är blå. Jag fortsatte ett tag och hon tyckte typ att jag var helt koko. Så till slut fick jag säga det själv. Jag har putsat fönstren. Hon tittade kritiskt och ba: Jaha, varför gjorde du det inte ordentligt när du ändå höll på?

Så det brann i huvudet på mig och jag bad henne dra åt helvete. *jävla kvinna*

Hon tog på sig skor och jacka och gick. Helt tyst.

Hon var borta hela dagen och hela kvällen. Men sen kom hon hem och var snäll, och sa förlåt. Jag ba: Just det. Och hon ba: Du ska också säga förlåt!

Det gjorde jag. Då fick jag en stor påse plockgodis som hon hade i väskan. Slutet gott, allting gott.

15 kommentarer:

Bark sa...

En gång i tiden råkade jag säga "dra åt helvete" till Sara. Hon gick till skogen och satt där i timmar.

Efter det kallar vi den skogen för helvetet. I höstas hitta Sara massor av kantareller i helvetet.

Miss Understod sa...

Om någon hade putsat föntsrena hemma hos mig så hade jag grinat av lycka...
Då har man MINST gjort sig förtjänt av en påse plockgodis + en 4 timmars sexorgie!

Petter sa...

Bark: Slutet gott, allting gott.

Miss Understood: 4 timmar? Men hur ska man då hinna med disken? Och tvätten? *undrar*

Miss Understod sa...

*prioritera*

Unknown sa...

Putsade också fönster i helgen men fick varken plockgodis eller sexorgie. Inte ens en liten, på säg, 20 minuter. Livet ter sig orättvist just nu men jag ser det genom välputsade fönster i alla fall. Alltid nåt.

Petter sa...

Miss Understood: *diskar*

Grewdahl: Man får vara nöjd med det lilla.

Miss Understod sa...

Personligen tycker jag att en som prioriterar disk framför sex i ett förhållande ska skickas till kantarellskogen.

emster sa...

Asså, OP verkar inte må så bra. Har du verkligen frågat hur det är med allt, jobbet och så?

Petter sa...

Miss Understood: Meh!

emster: Hon har "lite mycket" på jobbet och det känns "sådär". Hon är ju inte bara besvärlig, men det blir ganska roliga historier när hon är det.

annahita sa...

jag kan liksom inte skaka av mig bilden av att du är tillsammans med en robot, bara för att hon heter optimus prime. nu ser jag framför mig hur roboten kommer hem till dig i soffan och ba "förlåt älskling. här, lite godis". och så sitter du där och kramas med din robot.

Petter sa...

annahita: Hon är inte bara en robot. Hon är en Transformer.

ochjagba sa...

godis är alltid gott!

Petter sa...

good morning terrorism: Du skulle ha sett hur stor påsen var. Den fyllde typ hela hennes handväska, och det är en hyfsat stor väska. *snaskar fortfarande*

Apan sa...

Finessen är att putsa fönsterna när den andra parten är hemma, så att han/hon verkligen kan SE hur SLITSAMT det är att putsa fönster. Samt HÖRA lite STÅNK och STÖN.

Jag putsade vårt vardagsrumsfönster i helgen, samt lagade en hängades persienn detta medans sambon satt med sin deklaration. Hade han inte varit hemma så hade han aldrig observerat att rutorna var nyputsade men nu var han liksom med under hela processen.

Jag fick dock inget godis, men en puss på pannan och lite beröm.

Petter sa...

Apan: *läser och lär*