tisdag, maj 12

À propos häftiga nät

Som barn var jag hemma hos en tonårig rocker. I taket satt ett nät, gjort av öppningsflärpen från ölburkar. Alltså, förr i tiden drog man av den helt och hållet från burken när man öppnade och om man var lite pysselsugen kunde man göra schysst rebellslöjd. Till exempel ett nät.

Tonåringen hade häftiga planscher på väggarna och krämade rock.

Jag önskade att åren skulle gå fort, att jag snart skulle bli tonåring. Det där nätet var det fränaste jag nånsin hade sett och jag drömde om att en gång få ha ett sånt i mitt rum. Och häftiga planscher.

Barn har ju som bekant dålig smak.

14 kommentarer:

Johan sa...

Fantastiskt! Jag har varit med om exakt samma grej när jag var ung. "Min" rocker hade även samlat/sparat tomma ölburkar som stod uppställda på varandra. Dom täckte typ en hel vägg! *imponerad*

Medelklassman sa...

Barn ja. Helt värdelösa när det gäller god smak.

Piakvinnan sa...

Min kompis coola storasyrra hade ett dörrdraperi av ölburksflärpar. *ville ha*

Och jag förbannade mina föräldrar som inte var halvalkisar och som på sin höjd drack Zingo.

apan sa...

Johan: Kolla vad mycket jag har krökat! Typ.

30+: Noll koll.

Piakvinnan: Då var man inte alltid så nöjd med sina "ordnade förhållanden". Nu är det ganska skönt att ha en trygg plats i medelklassen.

ochjagba sa...

Vad är barn bra på egentligen?

Medelklassman sa...

GMT: Lalla runt och göra jävelskap i största allmänhet. Där är de proffs. Proffs!

Polkadot:: sa...

Kreativitet ska premieras. Jag gjorde girlanger av cigarettpaket och hängde i taket: Jättefint!
Mamma: inte glad.

ochjagba sa...

Inget jag värdesätter, 30+.

/bitter

apan sa...

good morning terrorism: 30+ reder ut det hela.

30+: Spot on!

thewoodfairy: Var det dina eller hennes paket?

Apan sa...

Hej Apan!

Jag tänkte att jag skulle skriva ihop en liten ungdomsroman och nu undrar jag om du skulle ha lust att bidra med en fin enkel bild som jag kan ha som framsida? Jag älskar era bilder.

Försökte maila er, men det gick inget bra.

apan sa...

Hej Apan.

En fin enkel bild som du kan ha som framsida borde ju inte vara något problem att tillhandahålla.

Mailade du till: allihop@apanslillahemsida.se?

Apan sa...

You´ve got mail.

Polkadot:: sa...

Apan: Mina. Jag var en såndär "ligist".

apan sa...

thewoodfairy: *håller mig undan*