torsdag, maj 28

J’accuse!

Utöver de där teckningarna fick jag också två troll gjorda i lera och en lökskärbräda i form av en lök. Eller, fick och fick? Fick tillbaka. Jag skulle gissa att jag gjorde dem i skolan, förmodligen på lågstadiet. Jag hade gett dem till pappa. Och nu lämnar han tillbaka mina alster. Jag förstår att det kanske inte är något man vill ha och spara för deras estetiska egenskaper. Det är ganska fula grejer, hyfsat ordinära barnskapelser.

Men det är inte det som är grejen. Jag gav honom det där grejerna för att det var det han önskade sig i julklapp eller i födelsedagspresent, något som jag gjort. Jag citerar pappa: "Jag önskar mig något du har gjort själv." Det var så han sa.

Duger det inte längre? Och framförallt, vad ska jag med de där grejerna till? Skära lök? Eller?

3 kommentarer:

Zanna sa...

haha tung blogg!

zanna igen.. sa...

helt fel inägg att kommentera just det till kanske...

Men jag vet hur du löser det! Ta med en sak varje gång du ska dit och placera ut dem i hans hem en i taget!

Fågeln sa...

Zanna: Vi har en "blytung" blogg och angående din kommentar så har vi inställningen att det inte finns några rätt eller fel.