måndag, maj 18

Frigång

Jag brukar inte ha något emot att ryta till och säga ifrån. Häromdan var det en man/gubbe som trängde sig i kön på Ica. Jag väntade en sekund eller två för att se om han bara skulle ta kvällstidningen och sedan backa bort. Men mannen/gubben stod kvar, så jag ba: Men du får ju faktiskt lov att ställa dig bakom mig. Och han ba: *ignorera* Så jag ba: Hörrudu! Träng dig inte! Jag orkar inte med sånt här. Och han ba: Men lilla du, jag har stått här hela tiden.

Och då släppte jag det. Ibland får man välja sina strider. Han var uppenbart galen, eller åtminstone försöksutskriven.

Anyhoo. Kassörskan var av den gamla skolan och ba: Du trängde dig, jag kommer inte att betjäna dig förrän du ställt dig på rätt plats. Längst bak. Och mannen/gubben fick ett tokspel. Alltså, han vände uppochned på sin korg och gick därifrån. Det var glassplitter och kladd all over. Och jag ba: *chockad* Men kassörskan ba: Jag får be om ursäkt, han är egentligen portad härifrån.

PS Det stänkte sylt och gegga på mina nya vårskor. Jävla gubbslem! DS

14 kommentarer:

Unknown sa...

Det är ju sånt här som gör att man går ut i stenhård strejk! Ner med gubbväldet! Sylt på nyskorna - där går fan gränsen!

Piakvinnan sa...

*oförlåtligt*

Bonjonas sa...

Hihi.

hon i receptionen sa...

Grewdahl: Det var visserligen ett par tygskor av billig modell. Men ändå.

Piakvinnan: Men precis!

Bonjonas: Det är en helt okej historia, men jag får verkligen hoppas att du inte fnissar åt MIG.

It's all gonna be fine sa...

Det är sånt här som gör att jag är för kvotering. För bortkvotering av gubbar in alles, vill säga.

Anonym sa...

men vad i helvete!? freaks i dagens samhälle, man vågar ju snart knappt gå utanför dörren..

ochjagba sa...

haha, jävlar vilken lirare!

hoppas sylten gick bort?

LitetBus sa...

Psykbryt-deluxe! =S Tråkigt att han sabbade dina skor! =(

hon i receptionen sa...

It's gonna be fine 2009: *kvoterar*

Anonym: Men precis!

good morning terrorism: Tyvärr blev skorna förstörda. Jag körde dem i tvättmaskinen och det visade sig vara en dålig idé. Jag köpte ett snarlikt par, lite snyggare faktiskt.

LitetBus: Verkligen!

inte skyldig sa...

döda honom.

Anonym1 sa...

Synd på sylten..

hon i receptionen sa...

inte skyldig: Jag förlåter och går vidare i livet, i nya skor.

Anonym1: Meh!

Apan sa...

Men åh!

Jag blir helt chockat! Vilken galning, vad glad jag är att jag inte var där. I såfall hade jag blivit galen. Hoppas geggan gick bort från dina nya vårskor. Oj, såg precis bland tidigare kommentarer att skorna blev förstörda.

På tal om psykon. Igår mötte jag inte mindre än 11 äkta psykon på min promenad mellan Skanstull och Medis. Det var en salig blandning av heroinister, alkisar, uteliggare och rena maniacs. Det är otäckt när ögonen lyser galenskap. Huuu... Det känns som atttraska runt på minerad mark. För den delan blev jag överfallen av en pundare vid Medis när jag var höggravid för drygt två år sedan. Galningar, jag säger då det.

Ps. Hälsa Petter & Apan att jag har lånat en bild nu. Tack!

hon i receptionen sa...

Apan: Men eller hur!