onsdag, april 22

Proppskåp

Första gången jag skulle få ha FF en hel helg var morsan och farsan lite oroliga att det skulle bli RR i kåken. Och att det skulle gå över styr.

För att förhindra det skruvade farsan ut alla proppar och tog med sig dem. Eller, det var ju inte alla, han lämnade kvar typ två. Så att spisen och varmvattnet skulle funka. Jag skulle få överleva och så, men jag skulle inte få ha roligt.

Det första jag gjorde när morsan och farsan åkt var givetvis att cykla ner till affärn för att köpa nya proppar. Inte en suck att jag skulle våga bo själv en helg, i ett hus utan fungerande lampor.

Förklaring: FF = föräldrafritt, RR = råröj.

2 kommentarer:

Unknown sa...

I det här läget är det svårt att hålla sig från att inte dra till med ett skämt och på bred göteborska säga något om uttrycket "att åka på en propp" fast att det här var ju mer "att åka efter en propp" eller "proppar".... Ja, det gör sig bättre på dialekt helt klart.

Praktikanten sa...

Grewdahl: Du leker med orden?