tisdag, april 28

Modeblogg

Den höga midjan är ju som bekant tillbaka på byxor och jeans. Detta känns lite jobbigt eftersom det kan förvandla en hel del bakdelar till ”den långa röven” istället för ”den lilla läckra stussen”. *skeptisk*

Men det är bra också. Nu borde det vara slut på att ofrivilligt få titta ner i folks stjärtskåror om de sitter eller på annat sätt böjer kroppen. *lättad*

Och hörni, det här med att det är dubbelt och delat, det är ju precis som själva baken. Visst blev det en intressant litterär metanivå?

Dagens visdom står Lars von Trier för: Man får ta det goda/gode med det onda/onde.

11 kommentarer:

Apan sa...

Vilken fin bild. Är det du som ritat den? Här om dagen blev jag ofrillig åskadare till ett par skitiga stringtrosor. Inte så mysigt. På ett fik på Skånegatan satt en relativt hipp brud. Hon var åtminstone hipp tills hon sträckte sig över bordet och blottade sin smutsiga string. Huuuuu...

Lena på ekonomin sa...

Apan: Not so fresh! Förr om åren blev man ju chockad av sånt, nu för tiden visar ju "folk" faktiskt halva baken i glipan mellan byxlinning och tröja/blus.

Det är signaturerna "apan" Och "petter" som står för bilderna på bloggen.

Medelklassman sa...

Apan, jag kan inte riktigt föreställa mig hur det där gick till? Var det så att:

a) trosorna var skitiga långt upp mot korsryggen?
b) byxorna var så korta så man såg långt ner i glipan?
c) både och?

Och på vilket sätt var de skitiga?

Apan sa...

30+, tjejen i fråga hade ett par vita string på sig som var gulbrunfärgade längs själva stringen. Och ja, byxorna var verkligen kortaste laget. När hon böjde sig framåt visades HELA stringen.

Som en infärgad bajsrand på stringranden så att säga...

Piakvinnan sa...

Eeh...

Lena på ekonomin sa...

Apan: *urk*

emster sa...

Jag förstår mig inte på alla dessa modepåhitt. Men det är ju faktiskt rätt bekvämt med hög midja på byxorna. Plus att det håller in "lilla maggen".

För övrigt tycker jag att stringtrosa är värsta nittiotal. Typ asfult och fjortis. Skulle aldrig ha. Bara fula har string (alla blir fula i string).

Är hård/taskig idag. Nämligen väldigt hormonell. Det kan man inte hjälpa.

Lena på ekonomin sa...

emster: Man får vara hård/taskig under ett begränsat antal dagar i månaden, om man är kvinna.

Apan sa...

Får jag äran att vara hård, taskig och allmänt hormonig i 280 dagar på raken nu då?

Lina sa...

Fast alltså. På en sån som jag, så ger den höga midjan ett intryck av en smalare midja. Det får mig att se mindre ut som en fyrkant framifrån. Bakifrån får the badooonkadoonk ändå uppmärksamhet, oavsett om jag visar myntinkastet eller inte....

Hög midja i stretchjeans = komfortabelt.

Hög midja i icke-stretch = döden.

Lena på ekonomin sa...

Apan: Kör hårt!

Lina von Tratt: Visa inte myntinkastet. *uppmanar*