fredag, mars 27

Världens lön? Otack.


Optimus Prime ska fira lite födelsedag i helgen. Det är inget särskilt, hon fyller inte jämnt eller så. Men det kommer över lite folk. Ni vet, en tårta, lite snittar. Bubbel, presenter etc.

Menhursomhelst. Jag städade lägenheten, som en överraskning. Hon har ”mycket på jobbet” just nu, och då passar det ju bra att jag drar ett lite tyngre lass i ”markservicen”. För man vill ju ”vara till någon nytta”. Så jag bet i äpplet och städade. Det fick lov att gå i en hast, men jag tyckte att jag hann med det mesta. Dammsugning, tork, ”plock” och hela den biten. Fönsterputs och skåpstädning hanns inte med.

Hon kom hem och var ”trött efter jobbet”. Så jag ba: Jag tog och städade lite grann. Och hon ba: Lite grann? Varför gjorde du det inte ordentligt?

*gör ordentligt*

7 kommentarer:

Piakvinnan sa...

Oj. Du måste vara väldigt kär du.

Inte ens kast med liten disktrasa i ansiktet på henne?

Miss Understod sa...

Det påminner mig om när jag var 12 och skulle överraska mamma. Vi städade hemmet och jag tvättade och manglade. På kvällen var jag så trött så jag stupade i säng innan mamma kommit hem.
Men jag väcktes brutalt av min mor som drog upp mig och tvingade mig ner i källaren där jag fick en lektion i mangling och hur man viker lakan á la oldschool.
Inte alls glad för att vi hjälpt till utan arg för att jag inte manglat och vikt i trådriktingen or whatever..

Medelklassman sa...

Optimus Prime, kan hon suga en golfboll genom en trädgårdsslang?

Petter sa...

Piakvinnan: Ja, det är jag. Kär alltså.

Miss Understood: Mammor alltså.

30+: Hon har sina goda sidor.

masha sa...

aj

Linnéa sa...

Aawww... Du är duktig och snäll du. Tycker lite synd om dig, men vad gör man inte för kärleken liksom. Hoppas ni fick en trevlig födelsedagskväll tillsammans iaf.

Petter sa...

masha: ja

Linnéa: Just det! Duktig och snäll, c'est moi.