tisdag, mars 3

Ställningskrig

Och ni ba: men sluta larva dig! Hon kanske inte kan diska. Hon har kanske aldrig fastnat i ”kvinnofällan”. Hon kanske bara inte vill vara en ”duktig flicka” som bränner ut sig och sover med bettskena. Och jag ba: Lugna ner er ett par hekto, så är ni gulliga. Jag har tagit med det där i beräkningarna. Hon kör en taktik för att slippa disk/hushållsarbete.

Alltså, låt oss säga att hon diskar hos en väninna. Låt oss säga det. Då sköts det hela minsann fläckfritt. Då duger det att vara duktig och sitta fast i kvinnofällan.

Men, som sagt, jag låter henne hållas.

Nej, det är inte ”hitte på”. Det blir som en lavin varje gång diskstället ska tömmas. Tänk: plockepinn med porslin och rostfritt.

7 kommentarer:

Hustrun sa...

Ibland tror jag att det är jag som är OP.
*hata hushållsarbete 4 life*

Petter sa...

Hustrun: Att akta sig för kvinnofällan är också en kvinnofälla. *skissar på visdomsord*

Hustrun sa...

Att varna för att akta sig för att kvinnofällan också är en kvinnofälla, är en kvinnofälla.

*håller tungan rätt i mun*

emster sa...

OMG inser nu att jag behöver bettskena. Har asont i käken ju. Vad fult! Och äcklish! *skäms*

Petter sa...

Hustrun: Rena snurren!

emster: Ja, det (bettskena) är inte så "gulligt".

Anonym sa...

Du, hon gör´t fläckfritt borte. Fo´real!
Hon diska här vettu å jag fick typ sån dära prestationsångest.
Jämt gör-rent varre! Nästan äcklit rent.
Å ja bare: Männ kan du åtminstone spötte litte på´t sårä inte är så där gör-hyggjeniskt!
Nästan otäckt varre!
Fast ja töckte ju att dä va snällt jort ändå.

(Männ jag aske litte gulblänn på´t å då ble re åkej)

Petter sa...

Ho i Kallsta: Va?