måndag, mars 23

Helgens bestyr

Optimus Prime skrapar med foten och ser lite skyldig ut. Hon bekänner: Jag blev lite arg på dig förut. Men så kom jag på att det var ju inte ditt fel. Och jag ba: Men hjärtat... Och hon ba: Jag blev så jävla arg på att du inte hade diskat, men så kom jag på att du faktiskt hade lagat maten och handlat. Så då var det ju egentligen jag som hade glömt att diska. Och jag ba: Jag tar disken, sätt dig och kolla ”mellon” eller vad det nu kan vara på ”burken”. Och hon ba: Meh! ”Mellon” var ju förra veckan.

Och hörni, jag tog disken för husfridens/kärlekens skull.

Uppdatering: Bilden är borttagen eftersom vi inte ”hade rätt till” den. Man vill ju göra rätt för sig och vara schysst/juste. Bilden föreställde det där gulliga Valentine's Day-kortet från Simpsons. Ni vet, I choo-choo choose you.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den unge och oerfarna killen hade kanske svarat på den negativa attityden med något i stil med:

Meh! har du pms lr?

Medans den äldre killen, Vis av erfarenhet, Inte ens tänker tanken.

Vardagsdiplomati i den högre skolan.

*Diskar*

Petter sa...

Anonym1: Exakt! Det är så jag ser mig själv. Vis av erfarenhet, högre skolan etc etc.