tisdag, mars 17

Dagens näthat

Asså snubbar som tror att de är jämställda... *berättar*

Jag hamnade bredvid en kompis kompis som ”fått ledigt” från familjen. Han var pappaledig och ville gärna framställa sig i någon slags god dager inför mig. Det gick sådär. Han ba: Alltså, det är ju ett jävla ansvar men jag har ju tagit smällen. Och jag ba: Tagit smällen? Du menar att ni har välsignats med ett barn? Och han ba: Ja, vi hade ju ”försökt” ett tag. Och man är ju stolt och lycklig och så, men jag menar bara att jag har ju ställt upp och tagit ut pappaledighet. Folk tycker ju att man är lyckans ost som bara går och glassar. Men det ska jag säga dig, att det är inte så jävla kul med välling och bajsblöjor. Och det är ju inte så att jobbet sköter sig självt när jag är borta. Arbetsbördan hamnar ju på kollegorna.

Och jag ba: Va?

Han ba: Ja, man är ju lycklig och så, men rent genetiskt är ju ni kvinnor bättre på att ta hand om barn. Det är fakta, det sitter i generna. Men den här feministdebatten har ju lyckats tvinga in oss män i en fålla där det är dåligt att vara manlig.

Det typ brann i skallen på mig, så jag ba: Jag kom på att jag måste kila, pronto. Men lycka till med familjen. Och han ba: Men du verkar ju vara en skön tjej, ska vi hooka up nån gång?

*nej*

11 kommentarer:

It's all gonna be fine sa...

Alltså vad fan ÄR det med män?!

Anonym sa...

Men gud... Vad ska man säga?

*suckar och himlar med ögonen*

Unknown sa...

*spretar med fingrana i luften medan det släpps ut en massa luft genom munnen*

- Suck! Killar... Liksom...

hon i receptionen sa...

It's gonna be fine 2009: Jag tror att det handlar om arv och miljö.

Linnéa: *suckar också*

Grewdahl: Men eller hur!

Blajkel sa...

HEHEHEHE! Vicken röv.

Medelklassman sa...

Har vi setts?

*skojar*

Donny H sa...

Men han var ju ironisk *var ironisk*

Miss Understod sa...

När första barnet är ungefär 6-12 mån tror jag att många killar får någon form av relationskris... För jag har vid ett flertal tillfällen blivit "erbjuden" samlag (får man skriva samlag?) av män i dylik familjesituation. Och det har varit helt klart att de enbart varit intresserade av själva akten och att de INTE vill lämna sin respektive.
Ber om ursäkt i förväg till alla trogna familjefäder för generaliseringen...

hon i receptionen sa...

Blajkel: Passa dig! Det är inget fel på min figur. *stekhet* Eller var det en komplimang? Va?

30+: Din gamle skojare.

Donny Hedlund; Nej. Han var en dålig människa.

Miss Understood: Ja, man får skriva "samlag". Menhursomhelst. Något händer i snubbars huvuden. Det är dock svårt att förstå vad. Det är för att de kommer från Mars. Kvinnan kommer från Venus. Men ärligt. Snubbar asså. *suckar*

masha sa...

*nackskott*

hon i receptionen sa...

masha: *instämmer*