fredag, februari 20

Mer pack!

Häromsistens satt tre tjejer på en ”fyra” tunnelbanan. Det var hyfsat fullt i vagnen och de tog upp hela ”fyran” genom att ha fötterna på sätet. Och nu är inte jag någon snipig tanta som håller på och yrar om ljusa sommarklänningar och kemtvätt men jag ville sitta så jag sa åt tjejen att ta ner fötterna. Men hon ba: Vad är det magiska ordet? Och jag ba: Vasaru saru? Och hon tar ner fötterna och ba: Ett tack hade inte skadat. *kränkt*

Och det är väl jättebra att unga tjejer vågar "ta plats" i det "offentliga rummet”, men vafan?

6 kommentarer:

Piakvinnan sa...

*banzaaii*
Karateslag ba, rätt över bena

*nästa gång*

hon i receptionen sa...

Piakvinnan: Jag jobbar på ett åtgärdspaket.

Donny H sa...

Piakvinnan: eller "yxan". Det är nästa grej inom karatesvängen har jag hört.

Anonym sa...

yxan är lätt att läsa men det är en kraftfull spark

Emma Esteban sa...

Vilket as, du skulle lagt upp dina fötter på henne.

hon i receptionen sa...

mange: *läser*

Emma: Alltså, jag hade ju redan kränkt henne ganska grovt...