måndag, februari 9

Ess

Lördag: Pokerkväll med ”tjejligan”. Gröna hissen och Creme de Menthe för hela slanten. Närå. *triss i bib*

Resultat: Åttiotre enkronor, fyra femmor och tre tior. Ka-ching! Skattefritt och rakt ner i fickan. *vinnare/vinare*

Anyhoo. Vi slirade ut i natten för att få till lite dans. Jag slängde upp mina iskalla mynt på bardisken och begärde ”det godaste jag kunde få för min pokervinst”. Jag tror att det blev en sexa skåne. Tror. Det var lite dimmigt. *dubbeltydig*

Med tanke på hur mina klackar ser ut så fick jag nog till en hel del dans.

Söndagen blev ett svart hål. Jag gick upp vid femsnåret, kletade på en ansiktsmask och halsade en liter apelsinjos direkt ur paketet innan jag somnade om. *dekadent*

PS Femsnåret på eftermiddagen/kvällen, alltså. Om det var nån som trodde något annat. DS

Uppdatering: Bilden är borttagen eftersom vi inte ”hade rätt till” den. Man vill ju göra rätt för sig och vara schysst/juste. Bilden föreställde en kortlek "med naket".

14 kommentarer:

Bonjonas sa...

Är det Peter "Pecka" Lindmark som är ruter 10.

Lena på ekonomin sa...

Bonjonas: *guld*

Medelklassman sa...

Såna där magrutor hade aldrig Pecka.

Jag vet. Men i övrigt var han rätt skön.

Lena på ekonomin sa...

30+: Men åååh... *drömmer*

Donny H sa...

30: inte den där pukan heller vill jag minnas. Om minnet inte sviker mig.

Tess sa...

Vad gör hjärter 10 med vänsterhanden?

Anonym sa...

Nej men fy för sören!

Piakvinnan sa...

Dom ser ganska tyska ut.

Medelklassman sa...

Piakvinnan, jag vill inte veta hur du vet det.

Lena på ekonomin sa...

Tess: Han "pillar".

Anonym sa...

Haha, jag har den kortleken. Tas alltid fram när det skall spelas poker. Vinner lätt då de andra (oftast) blir lite ofokuserade...

Anonym sa...

Haha, jag har den kortleken. Tas alltid fram när det skall spelas poker. Vinner lätt då de andra (oftast) blir lite ofokuserade...

Anonym sa...

segajävlanätverkshelvetesomgörattmanpostarfleragångeravmisstag.

det måste bara ut...å sorry.

Lena på ekonomin sa...

Det: Kortleken är helt klart "över gränsen". Alla inblandade spelar ofokuserat, flackar med blicken etc. Inklusive undertecknad.

mvh
Lena på ekonomin