onsdag, januari 7

Hembesök

Jag blev övertalad att fira jul hos syrrans familj i bruksorten. Äldsta dottern kan verkligen behöva lite gott inflytande. Verkligen.

Tänkt: trulig tonårsdotter med ett jävla mähä till ”äldre pojkvän” i tajt skjorta och jeans med applikationer. Och nån helt "wacko" frisyr med mycket "produkter i". Han hette typ Kevin/Liam/Oliver. Eller whatever! Och han kollade hennes mobil varje gång hon fick ett sms. Och han åt inte sill. Och ja, han har minst en tribal.

Jag tog henne åt sidan för ett litet snack. Du måste sköta dig hyfsat i skolan. Du måste använda ”skydd”. Du måste flytta härifrån så fort du kan. Du förstår inte det här just nu, men jag är den goda fen.

Och tonårsdottern ba: Men guuu... flytta härifrån? Men Kevin/Liam/Oliver är ju mitt allt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha snorunge!

Lena på ekonomin sa...

Ja, ärligt. Jävla snorunge. Och jag var ju likadan i den åldern. Förutom att jag visste att "brukorten" var något jag skulle lämna. Måste lämna. Allt jag gjorde "där" var något tillfälligt som skulle avslutas. Det viktiga var att uppnå målet att flytta "därifrån" på min artonårsdag.

Syrran, däremot, fattade noll av det där och mig. Och fattar fortfarande inte. Varje gång vi ses försvarar hon sina livsval, och jag har tröttnat på att försvara mina livsval inför henne. Nu verkar det som att hon har misstolkat mig och tror att jag ska flytta "hemåt" igen. Skulle inte tro det va!