måndag, augusti 25

Vin i karaff ser lite snyggt ut

Det finns ju hur många sätt som helst sätt att få pucken i mål (metafor) och man har ju provat på de flesta. Med rätt lyckat resultat. Dårå. Om man kollar igenom protokollen. *hehe*

I helgen tog jag fram en riktig gammal goding. En av de där odödliga klassikerna. Räkor och vitt vin. Om det funkade? Ja, givetvis. Vinst varje gång, om man säger.

Dessutom såg jag till att röra ihop lite majonnäs. Dels för smakens skull, men mest för hennes skull. Jag fick det att se lite svårt ut och hon ba: nämen gu varu fixa å görej till fö lilla mäijj. Och jag ba: jag tyckte att du var värd lite extra. Och hon ba: åh, men gu ...

Och sen var, så att säga, ”paketet levererat”.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, den fällan har man ju "trillat" i ett par gånger. Om man säger.