onsdag, mars 19

Visst nappar det!

Jag brukar inte oroa mig i onödan. Det löser sig ju oftast, har det visat sig. Dårå.

Jag höll i yngre dar på att experimentera med olika frisyrer för att se vad som gick hem hos vilka donnor. Ni vet, olika kategorier kvinnor dras till olika kategorier hår. Långt, kort, kammat och okammat. Lockigt och rakt. Etc etc.

Jag förde bok över min undersökning. För att lära mig. Komma närmre visdomen, någon slags insikt. Och den enda frisyr som inte gav napp var det ondulerade håret. Alltså, jag tyckte att det såg helt OK ut. Men det var som förgjort att få hugg, hur jag än svansade och ”körde mitt race”. Jag började nästan tvivla på mig själv. Ända tills jag kastade ut kroken bland de lite äldre damerna. Jäklar vad det nappade där! De var inte granna att se på, men de kom i stim. Svältfödda, om man säger.

Så det löste ju sig till slut. Men det är inget som rekommenderas.