måndag, januari 7

Sexualundervisning

Jag var lite barnvakt nu i helgen, fråga mig inte varför. Det bara blev så. Turligt nog så funkade det, på något sätt. Alltså, barn är gulliga och så, men jag gillar dem verkligen mest när jag inte behöver byta blöja, och det behövdes inte. Det enda som blev lite svårt var att svara på en typ treårings fråga var bebisar kommer ifrån.

Vi kan väl säga att det i grund och botten handlar om två vilsna skepp som möts i natten och dimman. Stöter ihop sådär lite mer eller mindre av en slump. Kanske inte just kolliderar, men lite mistlur etc. Och sen kan det komma en bebis. Mer än så behöver du inte veta i dagsläget. Kom tillbaka när du börjar högstadiet så ska jag fylla igen eventuella kunskapsluckor.
Det var desto lättare att svara på frågan var bajset kommer ifrån.
Rövhålet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jävla tur att du inte har ungar, hörru. Och, det där med mistlur och dimma och grejer? Är det nåt jag behöver oroa mig för?

Stefan sa...

Mistlur är typiskt bra. Det gäller ju att uttrycka sig tydligt när det behövs. Jag vet ett par som fick en signalflagga i bröllopspresent. En sån där som man hissar för att vara just tydlig då. Jag har för mig att den skulle tydas som typ "Jag behöver en bogserbåt", och i vilket förhållande behöver man inte en sån nån gång, så säg?