tisdag, januari 15

Andrahandskontrakt i närförort

Det här med att skaffa bostad kan ju vara lite si och så i Stockholm om man inte har kontakter eller kontanter. Man måste vara utrustad med en stor portion god vilja och förmåga att se lösningar. Som nyinflyttad fick jag en bra deal på att långtidshyra ett släp med kapell, och bodde däri. Det var aldrig menat som en permanent lya, utan mer som en tillfällig grej i väntan på något bättre. När vintern kom köpte jag kupévärmare och uppgraderade till ett släp med ordentlig kåpa.

Nu har jag kommit upp mig och bor i ett garage/förråd. Till våren har jag halvt om halvt fått löfte att hyra ett vindsförråd innanför tullarna! Släpet hyr jag ut i andra hand. Senast till min polares kollega Brummen. Men han är på väg att flytta hem till bruket igen, så om någon behöver en delvis möblerad bostad är det bara att höra av sig.

Observera att jag kräver goda referenser och tre månaders hyra i förskott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mot att du lagar mat, diskar, städar, tvättar och "underhåller" så kan du få bo hos mig. Om vindsförrådet inte funkar asså.